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Siril 1.0.3

Date de sortie : 28 juin 2022

C'est la troisième mise à jour mineure de la branche 1.0. Elle corrige des problèmes identifiés dans la version 1.0.2, tels que listés dans sa page. Une seule nouveauté a été ajoutée : la transformation généralisée hyperbolique, qui est expliquée dans la page principale de la version sur siril.org.

La liste des commandes pour cette version n'a pas changé par rapport à la 1.0.0.

Téléchargement

Voir la présentation détaillée des nouveautés et les liens de téléchargement sur la page du site principal.

Changes since 1.0.2

  • Fixed memory leak in PixelMath
  • Fixed memory leak in SER preview
  • Fixed error in seqsubsky
  • Fixed the start of two scripts from @ in succession
  • Fixed homogeneous image bitpix detection on stacking
  • Fixed dates in median and mean stack results
  • Fixed bug in stack of some float images
  • Fixed black point and clipping in asinh stretch function
  • Added new thread for background extraction that does not freeze UI, with a progressbar for RBF
  • Added generalised hyperbolic transform stretch method in Image Processing menu, based on algorithms proposed by David Payne in the astrobin forums

Problèmes connus

Inévitablement, des problèmes existent dans chaque version, bien que nous faisions notre mieux pour vérifier que tout fonctionne comme prévu. Nous listons ici la liste des problèmes trouvés sur cette version :

  • Setting a null rotation with no crop (or passing the command `rotate 0 -nocrop`) would result in a crash. This has been fixed for next 1.0
  • Polynomial background gradient removal had an issue with the degree where it was the degree minus 1 that was used. This has been fixed for next 1.0
  • The area used for flat auto-normalization was wrong. This has been fixed for the next 1.0
  • There was a problem in the GESDT pixel rejection algorithm, allowing an excluded cold pixel to make its way in the stack. This has been fixed for the next 1.0
  • There was a 0.5 pixel offset in PSF coordinates, this has been fixed for the next 1.0